מבאס לגלות שמי שאת, זה בדיוק מי שלא בא לך להיות

"להגיד לך את האמת, אני מסתכלת על החוזקות שלי, על התכונות ה"טובות" שלי ואני ממש מאוכזבת. זה ממש דפוק שאלה הדברים שאני טובה בהם, ממש מרשים, מה אני אומר לך"..

היא יושבת מולי ומסבירה לי שבעצם, זה די מבאס לגלות שמי שאת, זה בדיוק מי שלא בא לך להיות – הנחמדה, הטובה, האחראית.

כלומר, אלו תכונות חשובות, ברור, אבל כל כך 'רגילות'.."
חבל שאני לא – אמיצה, מעניינת, מיוחדת"..

ואני שואלת אותה – היית מוכנה באמת לוותר על מי שאת? על התכונות האלו?והתשובה שלה, היא- לא, האמת שלא.

אולי היית מוכנה לוותר על הסיפור שאת מספרת לעצמך על התכונות האלו?
שנחמדה זו סוג של פראיירית, אחת שאין לה עמוד שדרה, שאחראית זו מישהי משעממת, לא יצירתית שתמיד עושה מה שצריך ולא מה שכיף ומה שהיא רוצה, מישהי שתמיד מרצה אחרים ולא רואה את עצמה.
ומי חיבר את הסיפור הזה? את.

יש הבדל בין תכונות להתנהגויות, ויש דרכים שונות להתנהג את התכונות שלנו.
לרוב, כשאשה בקליניקה אומרת לי שהיא לא אוהבת תכונה מסויימת בעצמה, אנחנו מהר מאוד מגלות שאת התכונה היא דווקא אוהבת, אבל את הדרך שבה היא רגילה לפגוש אותה במציאות היא פחות אוהבת.

למה הכוונה? אני למשל ביקורתית, זו חוזקה שלי. החשיבה הבקורתית שלי מאפשרת לי להיות לומדת סקרנית, והיא שולחת אותי להרבה חקירות ובירורים, עם עצמי פנימה, לגבי מערכות יחסים בחיים שלי וגם בתחום המקצועי –ואילו דברים שאני ממש אוהבת בעצמי! אממה, אני לא אוהבת את הביקורתיות כשהיא לא מאוזנת. כשהיא על חשבון דברים אחרים, כמו גמישות, פתיחות, סבלנות.

אז איך מגיעים למצב שבו אני מתנהגת את החוזקות שלי בצורה שאני אוהבת?
יש שלוש מצבים שבהם החוזקות הטבעיות שלנו – המתנות והתכונות הטובות שלנו, יכולות להפוך למשהו פחות מוצלח– ותמיד זה יהיה קשור לאחד מ- 3 דברים:כיוון, מינון ואיזון.

כיוון – כשאני משתמשת בחוזקה שלי בצורה חד כיוונית, למשל – מקשיבה מאוד לאחרים אבל פחות לעצמי, במקרה כזה, מהר מאוד אני אהיה קצת ממורמרת על זה שאני כזו מקשיבנית.. במצב כזה ,קל לראות איך 'מקשיבה', מתחילה לקבל צורה של מרצה, או מתבטלת..


מינון – כשאני משתמשת בחוזקה שלי במינון עודף או נמוך מדי – למשל, אם אני כל הזמן בקורתית – בעיה.. סביר להניח שתכונה הזו תעייף אותי וגם תפגע בי, מצד שני אם אני לא אשתמש בה – סביר להניח שאני אמצא את עצמי במצב שאני לא כל כך יודעת להציב גבולות, לומר לא, או לא מתאים לי.


איזון – החוזקות שלנו נועדו לפעול בשילוב זו עם זו – לא בפורמט חד מימדי. הקסם הזה של להבין שאני יכולה להיות גם וגם – זה מטורף מה שאנחנו יכולות לעשות עם זה 🙂
תארי לך, שאת לא צריכה לבחור אם להיות נחמדה או אמיתית, אלא לגלות את הדרך להיות אמיתית בנחמדות..

בקיצור, אל תמהרי לפטר תכונות בתוכך, להוזיל או להקטין אותן.
אם יש משהו שאת לא מרוצה ממנו – את יכולה לשנות את האופן שבו הוא מופיע בחיים שלך:אם הוא מופיע רק בכיוון אחד – כלפי פנים או כלפי חוץ – תוסיפי את הכיוון שני, אם הוא מופיע הרבה מדי – תמתני ואם פחות מדי – תוסיפי ואיזון – איזון הוא שם המשחק.

בהצלחה לנו 🙂

ריעות


2 מחשבות על “מבאס לגלות שמי שאת, זה בדיוק מי שלא בא לך להיות”

כתיבת תגובה